همانطور که از داده های جدول ۴-۸ مشخص است، سطح معناداری آزمون برای هر چهار مولفه مدیریت دانش کمتر از ۰۵/۰ میباشد. در نتیجه ر ابطه بین متغیر روابط و این چهار مولفه در سطح اطمینان ۹۵ درصد معنادار است. همچنین از سطر آخر جدول بالا مشخص است که؛ ضریب همبستگی بین متغیر
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
روابط و مدیریت دانش برابر با ۴۸۸/۰ و سطح معناداری آن برابر با صفر و کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. در نتیجه رابطه بین دو متغیر معنادار میباشد. همچنین با توجه به مقدار همبستگی مشخص میشود که، رابطه بین روابط و مدیریت دانش مستقیم و نسبتاً قوی است.
فرضیه فرعی پنجم: بین مدیریت دانش و مولفه سرمایه اجتماعی(ارزش ها) در آموزش و پرورش استان هرمزگان رابطه معناداری وجود دارد.
برای بررسی رابطه متغیر «مولفه ارزش ها» و شاخص «مدیریت دانش» و ۴ مولفه آن،از ضریب همبستگی پارامتری پیرسون استفاده خواهیم کرد. نتایج مربوط به این آزمون در جدول زیر داده شده است.
جدول ۴-۹. ضریب همبستگی بین «ارزش ها» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن
متغیرها
مقدار ضریب همبستگی
سطح معناداری
نتیجه آزمون
ارزش ها
خلق دانش
۲۱۷/۰
۰۰۰/۰
رابطه معنادار است
تسهیم دانش
۰۹۵/۰
۱۲۵/۰
رابطه معنادار نیست
بکارگیری دانش
۲۰۲/۰
۰۰۱/۰
رابطه معنادار است
ذخیره سازی دانش
۲۳۵/۰
۰۰۰/۰
رابطه معنادار است
مدیریت دانش
۳۰۷/۰
۰۰۰/۰
رابطه معنادار است
همانطور که از داده های جدول ۴-۹ مشخص است، سطح معناداری آزمون برای سه مولفه خلق دانش، بکارگیری دانش و ذخیره سازی دانش، کمتر از ۰۵/۰ میباشد. در نتیجه رابطه بین متغیر ارزش ها و این ۳ مولفه در سطح اطمینان ۹۵ درصد معنادار است. اما سطح معناداری آزمون برای همبستگی بین متغیر ارزش ها و تسهیم دانش برابر با ۰۵۱/۰ و بزرگتر از مقدار ۰۵/۰ است. در نتیجه رابطه بین این دو متغیر در سطح اطمینان ۹۵ درصد معنادار نیست. همچنین از سطر آخر جدول بالا مشخص است که؛ ضریب همبستگی بین متغیر ارزش ها و مدیریت دانش برابر با ۳۰۷/۰ و سطح معناداری آن برابر با صفر و کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. در نتیجه رابطه بین دو متغیر معنادار میباشد. همچنین با توجه به مقدار همبستگی مشخص میشود که، رابطه بین ارزش ها و مدیریت دانش مستقیم و نسبتاً قوی است.
فرضیه فرعی ششم: بین مدیریت دانش و مولفه سرمایه اجتماعی(فهم متقابل) در آموزش و پرورش استان هرمزگان رابطه معناداری وجود دارد.
برای بررسی رابطه متغیر «مولفه فهم متقابل» و شاخص «مدیریت دانش» و ۴ مولفه آن، از ضریب همبستگی پارامتری پیرسون استفاده خواهیم کرد. نتایج مربوط به این آزمون در جدول زیر داده شده است.
جدول ۴-۱۰. ضریب همبستگی بین «فهم متقابل» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن