سطح معناداری
۰۰۱/۰
حجم نمونه
۱۱۸
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین کیفیت اطلاعاتی و اعتماد مشتریان برابر با ۴۱۹/۰ میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۱/۰، در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. در نتیجه بین کیفیت اطلاعاتی و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی کیفیت اطلاعاتی در ایجاد و ارتقاء اعتماد مشتریان اهمیت بسزایی دارد و با ارتقاء کیفیت اطلاعاتی، اعتماد نیز ارتقاء مییابد.
۴-۳-۲-۴- آزمون فرضیه فرعی سوم
فرضیه فرعی سوم به بررسی رابطه بین زمان واکنش و اعتماد مشتریان میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین زمان واکنش و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین زمان واکنش و اعتماد مشتریان ابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰= ?
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۶ تا ۸ پرسشنامه برای کیفیت خدمات وب سایت و سوالات ۱ تا ۵ برای اعتماد استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۱۰ نشان داده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۱۰: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیهی سوم
متغیر
اعتماد مشتریان
فرضیهی فرعی سوم
زمان واکنش
همبستگی
***۳۲۷/۰
سطح معناداری
۰۰۰/۰
حجم نمونه
۱۱۸
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین زمان واکنش و اعتماد مشتریان برابر با ۳۲۷/۰ میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. در نتیجه بین زمان واکنش و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی زمان واکنش در ایجاد و ارتقاء اعتماد مشتریان اهمیت بسزایی دارد و با ارتقاء زمان واکنش ، اعتماد نیز ارتقاء مییابد.
۴-۳-۲-۵- آزمون فرضیه فرعی چهارم
فرضیه چهارم به بررسی رابطه بین نمای بصری و اعتماد مشتریان میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین نمای بصری و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین نمای بصری و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰= ?
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۱۸ تا ۱۹ پرسشنامه برای مولفه نمای بصری و سوالات ۱ تا ۵ برای اعتماد مشتریان استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۱۱ نشان داده شده است.