قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه
موثر بودن کمپین
عملکرد بازار نام تجاری
عملکرد مالی نام تجاری
قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه
موثر بودن کمپین
عملکرد بازار نام تجاری
عملکرد مالی نام تجاری
شکل ۱-۱، مدل مفهومی تحقیق (لاکستون و همکاران، ۲۰۱۴)
با توجه به مدل مفهومی تحقیق، در این پژوهش اهداف زیر در نظر گرفته خواهند شد:
۱-۵-اهداف تحقیق
این تحقیق دارای دو هدف کاربردی و اصلی (علمی) است:
۱-۵-۱- هدف کاربردی پژوهش
هدف کاربردی این پژوهش کمک به افزایش عملکرد نام تجاری محصولات صنعت پوشاک در ایران است.
۱-۵-۲- هدف اصلی (علمی) پژوهش
هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد مالی نام تجاری است.
۱-۵-۳- اهداف فرعی (علمی) پژوهش
بررسی اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر موثر بودن کمپین
بررسی اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد بازار نام تجاری
بررسی اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد مالی نام تجاری
۱-۶-سوال های تحقیق
سوالات تحقیق به دو قسمت سوال اصلی تحقیق و سوال های فرعی تحقیق تقسیم می شوند.
۱-۶-۱- سوال اصلی تحقیق
قابلیت اربتاطات بازاریابی یکپارچه چه اثری بر عملکرد نام تجاری دارد؟
۱-۶-۲- سوالات فرعی تحقیق
قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه چه اثری بر موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری دارد؟
قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه چه اثری بر عملکرد بازار نام تجاری دارد؟
موثر بودن ارتباطات کمپین چه اثری بر عملکرد بازار نام تجاری دارد؟
موثر بودن ارتباطات کمپین چه اثری بر عملکرد مالی نام تجاری دارد؟
عملکرد بازار نام تجاری چه اثری بر عملکرد مالی نام تجاری دارد؟
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری چه اثری بر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه و عملکرد مالی نام تجاری دارد؟
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری چه اثری بر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه و عملکرد بازار نام تجاری دارد؟
۱-۷-فرضیه های تحقیق
همانند سوال های تحقیق فرضیه های تحقیق نیز به دو قسمت فرضیه اصلی تحقیق و فرضیه های فرعی تحقیق تقسیم می شوند.
۱-۷-۱- فرضیه اصلی تحقیق
قابلیت بازاریابی یکپارچه اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد نام تجاری دارد.
۱-۷-۲- فرضیه های فرعی تحقیق
قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه اثر مثبت و معنی داری بر موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری دارد.
قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد بازار نام تجاری نام تجاری دارد.
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد مالی نام تجاری دارد.
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد بازار نام تجاری دارد.
عملکرد بازار نام تجاری اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد مالی نام تجاری دارد.
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری واسطه اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد مالی نام تجاری است.
موثر بودن ارتباطات کمپین نام تجاری واسطه اثر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد بازار نام تجاری است.
۱-۸-روش شناسی تحقیق
این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات پیمایشی-میدانی و از نظر ماهیت نتایج توصیفی از نوع همبستگی است.
در این پژوهش در ارتباط با جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق به طور عمده از روش های کتابخانه ای با بهره گرفتن از کتب، مقالات و پایان نامه های مربوطه استفاده و در خصوص جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش میدانی با بهره گرفتن از پرسشنامه طیف ۵ گزینه ای لیکرت استفاده شده است.
در این پژوهش برای تجزیه تحلیل فرضیات و بررسی برازش کلی مدل مفهومی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در مدل سازی معادلات ساختاری از یک طرف میزان انطباق داده پژوهش و مدل مفهومی بررسی می شود که آیا از برازش مناسب برخوردار است و از طرف دیگر، معناداری روابط در این مدل برازش یافته آزمون می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱-۹-جامعه و نمونه ی آماری
جامعه آماری این پژوهش استفاده کنندگان از محصولات صنعت پوشاک است. از آن جا که در سطح اطمینان ۹۵% نمونه ای ۳۸۴ نفری برای مطالعه جامعه ای با تعداد اعضای ۱۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰۰ نفر کافی است و با این فرض که تعداد مشتریان در جامعه آماری در این بازه قرار می گیرد، تعداد نمونه ۳۸۴ نفری کفایت خواهد کرد (هادی زاده مقدم و همکاران، ۱۳۹۱). روش نمونه گیری تصادفی است.
۱-۱۰-ابزارهای گردآوری داده ها
در تحقیق حاضر برای گردآوری اطلاعات از روش های میدانی و کتابخانه ای استفاده شده است. از روش میدانی برای گردآوری داده های آماری و از روش کتابخانه ای برای گردآوری اطلاعات در زمینه ادبیات و پیشینه نظری استفاده شده است. برای این منظور اطلاعات مورد نیاز در مورد متغیرهای مورد بررسی از یک گروه نمونه با بهره گرفتن از پرسشنامه گردآوری شده است. با بهره گرفتن از فیش برداری اطلاعات لازم در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق از کتب، وب سایت ها، کتب دیجیتالی، مجلات علمی و نشریات گردآوری شده است.
۱-۱۱-روش تجزیه و تحلیل داده ها
با توجه به هدف و روش پژوهش، دو نوع آمار توصیفی و استنباطی در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است. ابتدا آمار توصیفی برای توصیف پاسخ دهندگان و اطلاعات جمعیت شناختی آنان و همچنین بیان وضع موجود از طریق توصیف پاسخ به سوالات تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS صورت گرفته است. از سوی دیگر به منظور آزمون فرضیات تحقیق و همچنین پاسخ به سوالات تحقیق از آمار استنباطی استفاده خواهد شد. برای آزمون فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری و از رویکرد حداقل مربعات جزئی (با بهره گرفتن از نرم افزار اسمارت پی ال اس) استفاده شده است.
۱-۱۲-قلمرو زمانی، مکانی و موضوعی تحقیق
قلمرو موضوعی این تحقیق مدیریت بازاریابی و مدیریت نام تجاری است. این تحقیق در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ شروع شده و اطلاعات و داده های آماری آن در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در شهر تهران (فروشگاه ها و نمایندگی های پوشاک مناطق ۲، ۶ و ۱۱ شهر تهران) گردآوری شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به اتمام رسیده است. بنابراین قلمرو زمانی تحقیق مقطعی است. قلمرو مکانی تحقیق نمایندگی های پوشاک مناطق ۲، ۶ و ۱۱ در استان تهران است و قلمرو زمانی تحقیق را بهار و تابستان ۱۳۹۴ تشکیل داده است.