۲- آیا دانش بر نگرش تاثیر دارد؟
۳- آیا دانش بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد؟
۴- آیا دانش بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد؟
۵- آیا دانش بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد؟
۶- آیا تجربه بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد؟
۷- آیا تجربه بر نگرش تاثیر دارد؟
۸- آیا تجربه بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد؟
۹- آیا تجربه بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد؟
۱۰- آیا تجربه بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد؟
۱۱- آیا خانواده بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد؟
۱۲- آیا خانواده بر نگرش تاثیر دارد؟
۱۳- آیا خانواده بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد؟
۱۴- آیا خانواده بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد؟
۱۵- خانواده بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد؟
۱۶- آیا نگرش بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد؟
۱۷- آیا هنجارهای اجتماعی بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارند؟
۱۸- آیا کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد؟
۱۹- آیا ویژگی های شخصیتی بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارند؟
۱-۷ فرضیه های تحقیق
فرضیه ۱- دانش بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد.
فرضیه ۲- دانش بر نگرش تاثیر دارد.
فرضیه ۳- دانش بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد.
فرضیه ۴- دانش بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد.
فرضیه ۵- دانش بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد.
فرضیه ۶- تجربه بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد.
فرضیه ۷- تجربه بر نگرش تاثیر دارد.
فرضیه ۸- تجربه بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد.
فرضیه ۹- تجربه بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد.
فرضیه ۱۰- تجربه بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد.
فرضیه ۱۱- خانواده بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد.
فرضیه ۱۲- خانواده بر نگرش تاثیر دارد.
فرضیه ۱۳- خانواده بر هنجارهای اجتماعی تاثیر دارد.
فرضیه ۱۴- خانواده بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر دارد.
فرضیه ۱۵- خانواده بر ویژگی های شخصیتی تاثیر دارد.
فرضیه ۱۶- نگرش بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد.
فرضیه ۱۷- هنجارهای اجتماعی بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارند.
فرضیه ۱۸- کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارد.
فرضیه ۱۹- ویژگی های شخصیتی بر قصد کارآفرینانه تاثیر دارند.
۱-۸ تعریف متغیرها
۱-۸-۱- تعریف مفهومی متغیرها:
دانش: دانش کارآفرینانه ممکن است حاصل آموزش های رسمی ارائه شده در مدارس و دانشگاه ها باشد. همچنین ممکن است از طریق تجربیات مستقیم و یا از طریق اعضای خانواده در اختیار فرد گذاشته شده باشد ( .(Koe et al, 2012
تجربه: تجربه به دست آمده در طی دوران زندگی فرد و همچنین یادگیری و دانش فرد در ارتباط با کارآفرینی سبب می شود که فرد به سوی کارآفرین شدن و تاسیس یک کسب و کار جدید گام بردارد ( .(Koe et al, 2012
خانواده: حضور یک فرد کارآفرین در خانواده سبب افزایش تمایل به کارآفرینی می شود، زیرا این افراد به عنوان یک الگو نقش موثری در این زمینه ایفا می کنند. فردی که به عنوان مثال یک پدر کارآفرین دارد دانش و مهارت های مربوط به شروع یک کسب و کار را بهتر می آموزد و بیشتر به سوی کارآفرین شدن گام بر می دارد (Altinay et al, 2012).
نگرش: نگرش کارآفرینی را به عنوان میل و درک احتمال از شروع یا راه اندازی یک کسب و کار تعریف می کنند (Clarr et al, 2009, 69).
هنجارهای اجتماعی: منعکس کننده ی فشار اجتماعی است که شخص برای انجام دادن یک رفتار خاص، احساس می کند؛ به عبارت دیگر، شخص در رفتارش گروهی را به عنوان مرجع در نظر گرفته و رفتار خود را با نیازهای آنان تنظیم می کند (Fayolle et al, 2006, 707).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )