۲-۱۳-۹- ویژگی های محیطی : ۳۶
۲-۱۴- موانع صادرات : ۳۸
۲-۱۵- پیشینه تحقیق : ۴۳
۲-۱۵-۱- تحقیقات داخلی : ۴۳
۲-۱۵- ۲- تحقیقات خارجی : ۴۶
۲-۱۶- مدل تحقیق : ۴۸
فصل سوم- روش تحقیق : ۴۹
۳-۱- مقدمه : ۴۹
۳-۲- روش تحقیق : ۴۹
۳-۳- متغیرهای تحقیق : ۵۰
۳-۴- روش گردآوری داده ها : ۵۰
۳-۵- پایائی و روائی پرسشنامه : ۵۱
۳-۵-۱- پایائی : ۵۱
۳-۵-۲- روائی ( اعتبار ) : ۵۲
۳-۶- جامعه و نمونه آماری : ۵۳
۳-۶-۱- قلمرو مکانی تحقیق : ۵۳
۳-۶-۲- قلمرو زمانی تحقیق : ۵۳
۳-۶-۳- جامعه آماری : ۵۴
۳-۶-۴- نمونه آماری : ۵۴
۳-۶-۵- تعیین حجم نمونه : ۵۴
۳-۶-۶- روش های نمونه گیری : ۵۵
۳-۷- تجزیه و تحلیل داده ها : ۵۵
۳-۷-۱- رگرسیون : ۵۶
۳-۷-۲- ضریب همبستگی : ۵۷
۳-۷-۳- آزمون میانگین یک جامعه آماری : ۵۷
فصل ۴- تجزیه و تحلیل داده ها: ۵۹
۴-۱- مقدمه ۵۹
بخش اول – آمار توصیفی مربوط به پاسخ دهندهگان ۵۹
بخش دوم: آزمون میانگین یک جامعه آماری (آزمون تی استیودنت) ۶۴
بخش سوم- آزمون یکسان بودن اولویت بندی(رتبه بندی) ۶۶
بخش چهارم : آزمون همبستگی ۶۷
بخش پنجم: آزمون فرضیات ۷۲
فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهادات : ۷۸
۵-۱- مقدمه ۷۸
۵-۲- آمارتوصیفی ۷۹
۵-۳- نتیجه گیری از فرضیات ۷۹
۵-۴- پیشنهادات کاربردی ۸۴
۵-۵- محدودیت های تحقیق ۸۵
پیوست ها ۸۶
منابع فارسی ۸۸
منابع انگلیسی ۸۹
چکیده
انعطافپذیری استراتژیک و تاثیراتی که این امر بر عملکرد صادراتی دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. محققان معتقدند که انعطافپذیری استراتژیک میتواند بصورت بالقوه عملکرد را بهبودداده و موجب سودآوری گردد . سوال اصلی این تحقیق : . ” انعطاف پذیری استراتژیک چه تاثیری بر عملکرد صادراتی و توسعه بازار صادرات دارد ؟ ” این تحقیق با هدف بررسی تاثیر انعطافپذیری استراتژیک برعملکرد صادراتی انجامشدهاست .یافتهها نشان دهنده تاثیر انعطافپذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای مدیران و دست اندرکاران صادراتی ارائه شده است .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
برنامه های دانش محور می تواند بخش مهمی از سیاست های صادراتی دولت را تشکیل دهند .بهتر است که سازمان های حمایت کننده از صادرات تهیه و تدارک اطلاعات درباره بازارهای صادراتی را در اولویت کار خود قرار دهند . با توجه به اینکه هر یک از صادر کنندگان مستقل از هم حرکت می کنند و اگر مراحل اجرایی صادرات به تصویر کشیده شود ، مشاهده خواهد شد که چه نیرو و سرمایه های کلانی در عرض یکدیگر در جریان است و به هدر می رود .بنابراین پیشنهاد می گردد ؛ صادر کنندگان با کمک سازمان های دولتی ( مانند مرکز توسعه صادرات) اقدام به تشکیل کمیته یا اتحادیه جهت انجام تحقیقات بازاریابی و مبادلات اطلاعات نمایند . همچنین به مدیران توصیه می شود که در برنامه ریزی استراتژیک خود گزینه های محیطی را درنظرگیرند تا بتوانند نسبت به تغییرات محیطی واکنش دهند .
کلمات کلیدی : انعطاف پذیری استراتژیک، عملکرد صادراتی، شرکت های صادرکننده، مدیریت بازرگانی ، استراتژی ، مزیت رقابتی