۲- در ارتباط با بهبود تصویر شرکت:
راهکارهای پیشنهادی:
با توجه به اینکه موفقیت در تقویت تصویر شرکت به مولفه های؛ تعامل با جامعه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی، برخورداری از مدیریت خوب، تلاش در جهت مطلع نگهداشتن مسافران از آنچه در شرکت می گذرد، احساس مسئولیت نسبت به حقوق شهروندان بستگی دارد، ضمن توصیه به توسعه ارتباط با سازمان هواشناسی جهت پیش بینی ابطال و تأخیرات مرتبط با وضعیت جوی، موارد زیر پیشنهاد میگردد:
- شرکت، در صورت بروز مشکلاتی از قبیل ابطال یا تأخیر در پرواز، بطور مناسبی پاسخگو باشد.
- کارکنان قسمت فروش، خدمه پرواز و خدمه زمینی اخلاق حرفه ای را رعایت نموده و با خوشرویی و صادقانه پاسخگوی مسافرین در هر شرایطی باشند.
-ضمن برقراری ارتباط موثر با آژانس ها، نظرات و راهکارهای ارائه شده از سوی آنها اخذ و مورد توجه قرار گیرد.
- مشکلات رزروهای اینترنتی از قبیل برگشت پول در اسرع وقت در صورت عدم رزور بررسی و مرتفع گردند.
- اطلاع رسانی از طریق سیستم Sms اطلاع رسانی، سمینار یا جلساتی برای مسافرین صورت پذیرد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳- در ارتباط با بهبود اعتماد کارکنان: (اعتماد مسافران به کارکنان شرکت)
راهکارهای پیشنهادی:
با توجه به اینکه موفقیت در بهبوداعتماد مسافران به کارکنان شرکت مولفه های؛ قابل اطمینان بودن، صلاحیت و قابلیت های رقابتی داشتن، سازگاری داشتن با مسافران، پاسخگو بودن و مسئولیت پذیر نسبت به مشتری بودن تاثیرگذار است، ضمن توصیه به تشریح دقیق و تفکیک شرح وظایف واحدهای مختلف در خطوط هوایی جهت پرهیز از تداخل وظایف آنان و سرگردانی احتمالی مسافران، موارد زیر پیشنهاد میگردد:
- توسعه مهارت های مورد نیاز برای عملکرد برتر کارکنان شرکت و آژانس ها.
- اجرای برنامه های گفتگو با کارمندان، توسعه مکانیزم های ارتباطی کارکنان و مدیران و تقدیر از کارکنان نمونه.
- طراحی نظام جامع رفتاری کارکنان پس از رخداد تأخیرات ناخواسته و آموزش آن به همه کارکنان کلیدی.
-افزایش کارایی کارکنان مربوط به بخش تحویل بار و ارائه کارت پرواز به مسافر.
۴- در ارتباط با بهبود اعتماد شرکت: (اعتماد مسافران به مدیران و سیاستهای مدیریتی شرکت)
راهکارهای پیشنهادی:
با توجه به اینکه افزایش اعتماد مسافران به مدیریت شرکت و سیاست گذاری های ایشان به مولفه های؛ قابل اطمینان بودن، صلاحیت و قابلیت های رقابتی داشتن، سازگاری داشتن با مسافران، مسئولیت پذیر بودن نسبت به مسافرین بستگی دارد، ضمن توصیه به حصول اطمینان از مدیریت بموقع و دقیق واکنش های مرتبط با رخداد رویدادهای غیرمترقبه در شرکت، موارد زیر پیشنهاد میگردد:
- ارائه اطلاعات بموقع، صادقانه و دقیق از شرکت از طریق سایت شرکت مثلا در خصوص برنامه های پرواز و قیمت های بلیت به نحوی که مسافرین مجبور نباشند مدت زمان زیادی را صرف جمعآوری این اطلاعات کنند.
- فراهم نمودن تسهیلاتی برای ساده سازی پرداخت بهای بلیت و شرایط رزرو و خریداری بلیت.
- توسعه زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز برای تامین رضایت مساقرین در محل فرودگاه به هنگام مواجه شدن آنان با تاخیر یا ابطال پرواز.
- تحلیل نظام مند و ریشه ای از فرهنگ سازی غالب و مطلوب در کلیه سطوح شرکت.
- اجرای برنامه های ارزیابی رفتار شخصی مدیران و سبک رهبری آنان.
- تدوین اسناد کلان Business Plan و Market Plan و توسعه مزیت های رقابتی.
۵- در ارتباط با بهبود کیفیت خدمات: