برنامه ریزی
۲۶۹
۳۵-۲۸
۷۵/۰
فقدان کنترل پیامد
۲۶۹
۴۰-۳۶
۷۶/۰
انگیزش
۲۶۹
۴۸-۴۱
۷۵/۰
کل
۲۶۹
۴۸-۱
۷۰/۰
روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این پژوهش برای بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات از شاخصهای آمار توصیفی ( فراوانی، درصد، درصد تجمعی و نمودار) و روش های آمار استنباطی (همبستگی و رگرسیون برای آزمون فرضیات و آزمون تی نمونه های مستقل و تحلیل واریانس برای یافته های جانبی و پرسش های فرعی) استفاده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ملاحظات اخلاقی
۱- در چارچوب مندرجات پروپوزال مصوب شده در شورای پژوهشی دانشگاه عمل شد و در برخورد با سوژههای انسانی مطابق موازین شرعی و اخلاقی اسلامی، با حفاظت از اطلاعات آزمودنیها عمل شد.
۲- اطلاعات جمع آوری شدهی حاصل از پرسشنامه ها بصورت محرمانه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت و صرفاً جهت هدف پژوهش مورد استفاده قرار گرفت.
۳- کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به اساتید راهنما و مشاور در انجام این پژوهش مد نظر قرار گرفت.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ها فرایندی چند مرحلهای است که طی آن دادههایی که از طریق بکارگیری ابزراهای جمع آوری داده ها فراهم آمدهاند، خلاصه، کدبندی و دستهبندی و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی میباشد، ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها، و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند. در این فرایند داده ها هم از لحاظ مفهومی هم از لحاظ تجربی پالایش میشوند و تکنیکهای گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاجها و تعمیمها بر عهده دارند. تجزیه و تحلیل برای بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی به اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق است، تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلیترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب میشود. داده های خام با بهره گرفتن از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنند گان قرار میگیرد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت توصیفی و استنباطی مطرح میگردد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل میشود و در ادامه آمار استنباطی به بررسی روابط بین متغیرها میپردازد.
لذا تجزیه و تحلیل اطلاعات در واقع بخشی از فرایند علمی روش تحقیق است، که در آن تئوریها ، نظریات یا فرضیات تحقیق در قالب آمار و ارقام علمی مستدل جلوه میکنند، و ثمرهی تحقیق را به صورت کمی نشان میدهند. بنابراین در این بخش ما تصمیم داریم که یافته های خود را در دو بخش اصلی، الف: شاخصهای آمار توصیفی و ب: شاخصهای آمار استنباطی بیان کنیم. بنابراین در این پژوهش ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت جمعیت شناختی پاسخ دهندگان در فصل سوم حاصل شد و در ادامه در این فصل بوسیله آمار استنباطی به بررسی فرضیه ها پرداخته شده است.
میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه
جدول (۴-۱) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب جنسیت
جنسیت
پسر
دختر
کل
متغیر
میانگین