Std. Error
Beta
عرض از مبدأ
۶۰۰/۱۴
۴۴۷/۰
۶۸۶/۳۲
۰۰۰/۰
کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده
۴۴۹/۰
۱۶۸/۰
۱۵۷/۰
۶۸۰/۲
۰۰۸/۰
نتایج رگرسیون خطی ساده دومتغیره جدول(۴-۱۵) نشان میدهد که کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده (۰۰۸/۰sig=، ۶۸۰/۲T=) توانایی پیشبینی معدل را در بین دانشجویان دانشکده های مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود را دارد. همچنین نتایج مربوط به شیب خط رگرسیون(B) در مورد متغیر پیشبین نشان میدهد که کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده(۱۵۷/۰B=) با معدل دانشجویان دانشکدههای مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود ارتباط مستقیم و مثبت وجود دارد.
ضریب استاندارد شده تأثیر رگرسیونی هر متغیر مستقل بر متغیر وابسته را نشان میدهد. تفسیر ضرایب رگرسیونی بر اساس ضریب بتا(Beta) انجام میگیرد؛ زیرا این آماره نشان دهنده ضریب رگرسیونی استاندارد شده متغیر مستقل بر روی متغیر وابسته تحقیق میباشد؛ بنابراین میتوان با بهره گرفتن از آن، سهم نسبی متغیر مستقل در مدل را مشخص کرد. بنابراین با توجه به مقدار ضریب بتا کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده(۱۵۷/۰) میتوان بدین شکل تفسیر کرد که به ازای افزایش یک انحراف استاندارد در متغیر «کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده» میزان «معدل» به میزان ۱۵۷/۰ انحراف استاندارد افزایش خواهد یافت.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بنابراین معادله رگرسیون معدل دانشجویان دانشکدههای مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به متغیر پیشبین(کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده) بر اساس داده های جدول ۴-۱۲ به شرح زیر میباشد:
Y = a + bx
Y=./449+0/157(x)
X= کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده
بر اساس رابطه فوق مقدار معدل دانشجویان دانشکدههای مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود(Y) به ازای تغییر کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده(x) تغییر خواهد کرد.
۴-۵-۱-۲٫ فرضیه دوم تحقیق
فرضیه صفر: بین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده های معدن و مدیریت رابطه معنیداری وجود ندارد.
جدول ۴-۱۶ نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد فرضیه پژوهش را نشان میدهد. این نتایج به منظور بررسی رابطه کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده های معدن و مدیریت ارائه شدهاند.
جدول ۴-۱۶٫ نتایج همبستگی بین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار و عملکرد تحصیلی
مدل
R
R2
Adjusted R square
Std. Error of the Estimate
Sig
Durbin
Watson
رگرسیون(همزمان)
۰۲۹/۰