۶۴
۲۴٫۵
۷۵
۲۸٫۷
جدول (۴-۱۴)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تأثیر امر و نهی به صورت تدریجی نشان میدهد که بیشترین فراوانی با ۴/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی به صورت تریجی باشد، تأثیر دارد و کمترین فراوانی با ۵/۶ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم و کم را برای این گویه برگزیدند.در گویه تأثیر امر و نهی به صورت پنهانی،بیشترین فراوانی با ۸/۴۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی به صورت پنهانی باشد، تأثیر دارد و کمترین فراوانی با ۵/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.در گویه بررسی تأثیر امر و نهی بر اساس اثر پذیری مخاطب نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۱/۴۷ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی به شخصی صورت گیرد که احتمال تأثیر در او وجود دارد، پذیرفته میشود و کمترین فراوانی با ۱/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند. با توجه به جدول و شکل فوق که توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب تأثیر امر و نهی به صورت مستقیم نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۸/۴۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی به صورت غیرمستقیم باشد، تأثیر دارد و کمترین فراوانی با ۱/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تأثیر امر و نهی متناسب با شرایط روحی مخاطب نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۹/۳۴ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی متناسب با شرایط روحی مخاطب باشد، تأثیر بیشتری دارد و کمترین فراوانی با ۸/۰ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تأثیر امر و نهی به صورت برخوردهای هدف دار، منظم و آیندهنگر در حوزه امر به معروف نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۷/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی زیاد را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی به صورت برخوردهای هدف دار، منظم و آیندهنگر باشد، تأثیر بیشتری دارد و کمترین فراوانی با ۱/۳ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲-۱۵- شاخصهای پراکندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول (۴-۱۵): شاخصهای پراکندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف
(تعداد کل)
(معتبر)
۲۶۱
(از دست رفته)
۰
(میانگین)
۴٫۱۲
(انحرف معیار)
۱٫۰۰
(کمینه)
۱٫۰۰
(بیشینه)
۶٫۰۰
شکل (۴-۱۰): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول و شکل فوق شاخصهای پراکندگی خصوصیات آمر و ناهی را جهت اثر بخشی امر به معروف در بین پاسخگویان نشان میدهد. میانگین تأثیر خصوصیات آمر و ناهی جهت امر به معروف، در بین دانشجویان مورد مطالعه برابر با ۱۲/۴ است. حداقل (کمینه) نمره آن ۰۰/۱ و حداکثر (بیشینه) ۰۰/۶ میباشد. لازم به ذکر است که دامنهی پاسخها از عدد ۱ (اصلا") تا ۶(خیلی زیاد) میباشد.
۴-۲-۱۶- شاخص های خصوصیات آمر و ناهی
جدول(۴-۱۶)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف
خصوصیات آمر و ناهی
اصلا
خیلی کم
کم
متوسط