۵-۶ فهرست منابع
۵-۶-۱ منابع فارسی
آقازاده،احمد(۱۳۷۹)،آموزش وپرورش تطبیقی.سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها سمت.
احمدی، غلامعلی(۱۳۸۰). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامه قصد شده، اجراشده و کسب شده در برنامه جدید آموزش علوم دوره ابتدایی. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
احمدی، غلامعلی (۱۳۸۳). ارزشیابی از برنامه درسی تربیت معلم دوره های کاردانی مراکز تربیت معلم ایران. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
احمدی، غلامعلی(۱۳۸۵). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامه قصد شده، اجراشده و کسب شده در برنامه جدید آموزش علوم دوره ابتدایی.فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره ۲٫تابستان.
امانی، غلامعلی ومحمود زاده، غلامعلی و ارشدی، نعمت اله و حسینی، احمدو کرام الدینی، محمد واسبقی،علیرضا (۱۳۸۶) علوم سوم راهنمایی .دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی. تهران.
امانی، غلامعلی ومحمود زاده، غلامعلی و ارشدی، نعمت اله و حسینی، احمدو کرام الدینی، محمد واسبقی،علیرضا (۱۳۸۶)راهنمای معلم علوم سوم راهنمایی.دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی.
اخلاقی، فاضل (۱۳۸۴). میزان هماهنگی و همخوانی برنامه درسی قصد شده ،اجرا شده و آموخته شده در درس علوم اجتماعی دردبیرستانهای شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.تهران.
ابراهیمی، محمد رضا (۱۳۷۹). بررسی و تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم دبستان. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
امام جمعه، سید محمد رضا (۱۳۷۷). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی پایه سوم و چهارم ابتدایی در سال تحصیلی ۷۷ – ۷۶٫ پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده. دانشگاه تربیت مدرس.
اوجانی، افسانه (۱۳۷۸). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی با توجه به اصول علمی برنامهریزی درسی و بررسی میزان انطباق آن با توانایی ذهنی کودکان ۱۱ – ۱۰ ساله. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
بدریان، عابد (۱۳۸۵). مطالعه ی تطبیقی استانداردهای آموزش علوم تجربی دوره آموزش عمومی در ایران و کشورهای مؤفق. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
بروس جویس، مارشال وبورلی، شارورز(۱۹۹۲). الگو های تدریس.ترجمه صمد بهرنگی. انتشارات تهران.س امه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، ترجمه دکتر غلامرضا خوی نژاد، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی مشهد،۱۳۷۲
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بیلر، رابرت (۱۳۷۸). کاربردروان شناسی در آموزش.ترجمه پروین کدیور.انتشارات مرکزنشر دانشگاهی.
بختیار نصرآبادی، حسنعلی(۱۳۸۴) و نوروزی، رضاعلی. بررسی میزان تحقق اهداف شناحتی درس علوم تجربی چهارم ابتدایی. معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان.
پاک سرشت،محمد جعفر(۱۳۸۴). مکاتب فلسفی و آرا تربیتی. انتشارات سمت.
پرویزیان، محمد علی (۱۳۸۴). بررسی آموزش کاوشگری در درس علوم تجربی پایههای سوم تا پنجم مدارس ابتدایی استان مرکزی. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
پور بافرانی، باقر(۱۳۷۶).ارزشیابی شیوه ارائه محتوای کتب علوم تجربی دوره راهنمایی ۷۶-۷۵ با بهره گرفتن از روش ویلیام رومی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
جمشید نژاد، مهرداد (۱۳۷۹). بررسی نظرات معلمان در خصوص شیوه نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی مدارس دولتی تهران در سال تحصیلی ۷۹– ۷۸٫ پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده دانشکده مدیریت و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش.
حامدی خواه، فضلعلی(۱۳۷۷). بررسی میزان استفاده معلمان از روش های تدریس فعال و مقایسه نتایج عملکرد آموزشی آنان در تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده دانشکده مدیریت و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش.
حج فروش، احمد (۱۳۸۰). بررسی پیشنهادهای معلمان مجرب و کارشناسان سازمان و پژوهشگران درباره محتوای آموزشی کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی. مؤسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
حسینی، فرهاد (۱۳۸۱). بررسی موانع و مشکلات دبیران علم مقطع راهنمایی شهر تهران در استفاده از آزمایشگاههای علوم در فرایند تدریس. پایان نامه دانشگاه آزاد. چاپ نشده. واحد تهران مرکز.
خنیفر، حسین (۱۳۸۲) درآمدی براستاندارد واستاندارد سازی درآموزش و پرورش. نشرآثارمعاصر، تهران.
دادستان، پریرخ (۱۳۷۶). بررسی توان ذهنی و درک مفاهیم دانشآموزان دوره ابتدایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.تهران
درکی، سیمین(۱۳۸۴)بررسی تحلیل ویژگی های کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسه تشابه و تفاوت آن با آلمان و ژاپن.فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره۴٫ زمستان ۸۴٫پژوهشکده تعلیم وتربیت.
رهبری نژاد، یداله (۱۳۷۷). ارزشیابی محتوای کتاب علوم تجربی آزمایشی پایه پنجم ابتدایی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
زمانی مقدم، افسانه(۱۳۸۸). نقش متاتئوریها دربرنامه درسی. ماهنامه رشد تکنولوژی شماره۲٫
سرکار آرانی محمدرضاو مقدم، ناهید.(۱۳۸۳). مطالعه تطبیقی درروند آموزش معلم روش های موفق در فرایند یاددهی و یادگیری. پژوهشکده تعلیم و تربیت. تهران.
سعیدی، فاضل(۱۳۸۲). میزان استفاده از فناوری و علوم جدید در آموزش علوم تجربی در مدارس شهرری. پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه آزاد تهران مرکز.
سلسبیلی، نادر (۱۳۸۲). نوآوری و تحول در نقش و رویه حرفهای معلم، دلالتهای تحول در برنامه درسی و رویکرد به تربیت معلم. مجموعه مقالات مطالعه در مسائل و مباحث اساسی حوزه برنامهریزی درسی و روش های تدریس، گروه پژوهشی برنامههای درسی و روشهای تدریس، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سلیمان پور، محمد صالح (۱۳۸۲).تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی راهنمایی تحصیلی بر اساس نظریه درسی دیسیپلینی (موضوع محور) پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه تربیت معلم تهران.
سیلور، جان.گالن وهمکاران(۱۹۰۲). برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. ترجمه خوی نژاد،غلامرضا(۱۳۷۲).آستان قدس رضوی مشهد.
سیف،علی اکبر(۱۳۷۸). اندازه گیری،سنجش و ارزشیابی آموزشی. نشردوران.تهران.
سرمد، زهره؛ بازرگان عباس و حجازی الهه (۱۳۸۱)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری.آگاه، تهران.
شاه محمدی، نیره (۱۳۸۱). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی پایه چهارم و پنجم ابتدایی (با بهره گرفتن از روش ویلیام رومی و نظرسنجی معلمان. پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
شعبانی، حسن(۱۳۸۵). مهارتهای آموزشی و پرورشی.سمت.تهران.
شعبانی، صمد (۱۳۷۸). بررسی روش های تدریس متداول دبیران دوره راهنمایی تحصیلی در فرایند یاددهی- یادگیری. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.تهران.
صافی، احمد (۱۳۸۲).تربیت وتامین معلم (گذشته، حال، آینده)، فصلنامه تعلیم وتربیت،شماره ۷۲-۷۳.
صداقت، سعید (۱۳۷۵). ارزشیابی شیوه ارائه محتوای کتابهای علوم تجربی پایه اول و دوم ابتدایی با بهره گرفتن از روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۷۵-۷۴٫ پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده. دانشگاه تربیت معلم.
صفری، پریوا، (۱۳۸۵).راز موفقیت آموزش وپرورش سنگاپور.مجله رشدتکنولوژی آموزشی، شماره (۲) ۱۷۸٫
صمدی، عبدالمحمد(۱۳۸۲) . بررسی وضعیت آموزش علوم تجربی دوره راهنمایی ناحیه ۲ اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
صفرزاده، سیما (۱۳۷۸). مقایسه روش های متداول تدریس علوم در دوره ابتدایی با روش مبتنی بر آرای پیاژه. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
صفری،یحیی(۱۳۸۸). ارزیابی برنامه درسی علوم دوره راهنمایی ازمنظرفرا شناخت .پایان نامه دکتری .چاپ نشده. دانشگاه شیراز.
فتحی واجارگاه، کورش(۱۳۸۴).اصول برنامه ریزی درسی. چاپ سوم. ایران زمین. تهران.
غندالی،محمد رضا(۱۳۷۴). ارزشیابی کیفی به عنوان یکی دیگر از شیوههای ارزشیابی مورد استفاده در دوره آموزش عمومی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
فرشاد، مجید (۱۳۸۳). مـروری بـر مطالعات انجـام شـده در برنامـهدرسی علـوم تجـربی دوره ابتـدایـی. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزسی.
فرشاد، مجید (۱۳۸۱). تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه فرهنگ کار و آموزش فنآوری. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
قادری، مصطفی (۱۳۷۹). بررسی تطبیقی کتابهای درسی و راهنمای معلم علوم تجربی ایران و آمریکا براساس طبقه بندی حیطه شناختی بلوم، بعد اعمال فکری در ساختار هوشی گیلفورد و طبقه بندی هدفهای آموزشی مریل. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
قاسمی،فرشید(۱۳۸۷).ارزیابی اهداف و محتوای علوم تجربی دوره ی ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش پلسیک فصلنامه برنامه ریزی درسی .شماره ۱۰ پاییز۸۷.