۴۲/۷۴۲۵
جمع
۳۱/۴۲۰۷
جمع
۹۸/۱۳۳۹
جمع
۷۹/۳۷۴۰
در برنامه ی متلب با توجه به آمار و ارقام سعی می گردد ماتریس محاسبه راه ۵ منطقه تقسیم بندی شده ارائه گردد:
خروجی های برنامه ی متلب برای مناطق ۵ گانه:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
دراین برنامه مناطق ۵ گانه به ترتیب زیر نام گذاری شده اند:
مرکز و شمال
غرب و مرکز
شمال غرب
جنوب شرق
جنوب
شکل ۴-۵- مقایسه کل کیلومتر راه ها برای مناطق ۵ گانه
شکل ۴-۶- مقایسه کلی راه های مناطق ۵ گانه
کوهستانی
تپه ماهور
دشت
شکل ۴-۷- سهم عوارض توپوگرافی در منطقه شمال و مرکز
شکل ۴-۸- سهم عوارض توپوگرافی در منطقه غرب و مرکز
شکل ۴-۹- سهم عوارض توپوگرافی در منطقه شمال غربی
شکل ۴-۱۰- سهم عوارض توپوگرافی در منطقه جنوب شرق
شکل ۴-۱۱- سهم عوارض توپوگرافی در منطقه جنوب
بیشترین طول راه ها در مناطق مرکز و شمال و غرب می باشد وکمترین میزان مربوط به مناطق محروم جنوب و جنوب شرق می باشد. دلایل این امر را می توان در آب وهوای مطلوب و نزدیک بودن شهرهای شمالی و مرکزی و اهمیت سیاسی و اهمیت جاذبه های گردشگری در این مناطق نام برد. امید است با توجه به نتایج ونمودارهای بالا، با توجه به سیاست های آمایش سرزمین توجه بیشتری به مناطق مرزی و محروم گردد.
اهداف مورد نظر ما به شرح زیر هستند و برای دستیابی به این اهداف باید به مناطق محروم ومناطقی که از نظر آب وهوایی در وضعیت بدتری نسبت به مناطق شمال و غرب هستند توجه بیشتری گردد.
- ارتقاء ایمنی عبور و مرور
- ارتقاء سطح خدمات
- توسعه، بهبود و نگهداری شبکه جادهای کشور
- افزایش سهم کشور در عرصه حمل و نقل بینالمللی و ترانزیت
- توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات در حمل و نقل جادهای
- ارتقاء سطح فرهنگ عمومیو گسترش آموزشهای تخصصی
- اصلاح نقش، جایگاه و ارتباط عوامل مؤثر در حمل و نقل جادهای
حدود ۹۰ درصد جمعیت در دامنههای دو سلسله جبال البرز و زاگرس در منطقهای حدود ۴۵ درصد سرزمین ساکن هستند و ۱۰ درصد بقیه در ۵۵ درصد از نواحی خشک مرکزی، جنوبی و شرقی سکونت دارند. در سطح ملی حدود ۵/۱۷ درصد کل جمعیت شهرنشین کشور در شهر تهران ساکن هستند و قریب به ۴۰ درصد جمعیت شهری کشور نیز در ۹ شهر بزرگ، حدود ۴۰ درصد در شهرهای متوسط و ۲۰ درصد جمعیت نیز در شهرهای کوچک کمتر از ۵۰ هزار نفر سکونت دارند.
۴-۴- برنامه ی متلب براساس دلایل تأخیر در پروژه های راه سازی
در پژوهشی بر روی پروژه های راهسازی در ایران، نتایج حاصل از تعداد۱۹۲ عامل مؤثر برتأخیر در پروژه های راهسازی با انجام مطالعات کتابخانه ای و همچنین مصاحبه و مشورت با کارشناسان، مدیران مجرب و متخصصان امر، شناسایی گردید. ابزار گردآوری داده ها، مطالعات کتابخانه ای شامل مقالات مرتبط، پایگاه های اینترنتی،کتا ب های مرتبط، اسناد و مدارک مربوط به پروژه های حمل و نقل وراه سازی، روزنامه ها و نشریات و همچنین مصاحبه و مشورت با تعدادی از خبرگان،کارشناسان، مدیران و متخصصان مربوطه بوده است. ابزار گردآوری داده ها، مرتبط با میزان تأثیر هر یک از ریسک های شناسایی شده بر شاخص های اصلی پروژه زمان، هزینه وکیفیت و احتمال وقوع هر یک از ریسک ها، پرسشنامه ای است که تنظیم شده و روایی آن از طریق بحث و مشورت با چند نفر از خبرگان تایید شده است. (پیمان، ۱۳۹۰) و(فتح الله زاده ومهدی زاده، ۲۰۱۳)
عوامل مؤثر بر تأخیر در پروژه های ساخت در ۹ گروه مختلف طبقه بندی گردید که این عوامل عبارتند از:
عوامل مرتبط با کارفرما
عوامل مرتبط با مشاور
عوامل مرتبط با پیمانکار
عوامل مرتبط با مواد و مصالح
عوامل مرتبط با تجهیزات
عوامل مالی
عوامل طبیعی
عوامل خارجی