همکاری استادان در تدریس باعث ایجاد جو مطلوب آموزشی در گروههای آموزشی میشود
۰۱/۳
۱۲/۱
همکاری استادان در تدریس دروس به شیوه مشارکتی باعث افزایش بروندادهای علمی مانند کتاب و مقاله میگردد.
۰۱/۳
۱۳/۱
حس پاسخگویی استادان به دانشجویان و همکاران به دلیل همکاری و تعامل با یکدیگر تقویت میشود
۹۰/۲
۰۴/۱
استادان در ارائه مطالب و شیوههای تدریس به یکدیگر کمک میکنند.
۷۳/۲
۰۰/۱
براساس نتایج جدول (۴-۱۳) مشاهده شده که در بین دانشجویان گروه علوم انسانی بیشترین میانگین نمره پاسخها به ترتیب به گزینه های۱-” دانشجویان با منابع تخصصی بیشتری از طریق استادان آشنا میشوند ” با میانگین ۸۱/۳، ۲- ” موضوعات درسی از چشم اندازهای مختلف به واسطه تدریس متفاوت دو استاد ارائه میشود ” با میانگین ۷۰/۳ و۳- ” امکان حضور استادان جوانتر در دورههای تحصیلات تکمیلی افزایش مییابد ” با میانگین ۶۰/۳ و کمترین قوتها مربوط به۱- ” استادان در ارائه مطالب و شیوهای تدریس به یکدیگر کمک میکنند ” با میانگین ۷۳/۲، ۲- ” حس پاسخگوئی استادان به دانشجویان و همکاران به دلیل همکاری و تعامل بایکدیگر تقویت میشود ” با میانگین ۹۰/۲ و۳- ” همکاری استادان در تدریس دروس به شیوه مشارکتی باعث افزایش بروندادهای علمی میگردد ” با میانگین ۰۱/۳ اختصاص یافته است.
با توجه به نتایج بدست امده، مشاهده شد که بین دید گاه دانشجویان علوم پایه و علوم انسانی در مورد قوتهای تدریس مشارکتی بر اساس اولویتهای اول تا سوم تنها در یک مورد (آشنایی با منابع تخصصی بیشتر از طریق استادان) شباهت وجود دارد و در دو مورد دیگر تفاوت قابل ملاحظهای وجود دارد و این مطلب بیانگر این است که گروههای مختلف آموزشی نگاه متفاوتی به قوتهای تدریس مشارکتی داشتهاند و قوتها را بر اساس رشتههای تحصیلی خود بررسی کردهاند.
جدول (۴-۱۴): مقایسه میانگین نمره قوتهای تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان با میانگین فرضی ۳
مولفه
میانیگن
انحراف
t
P
مزیتها
۲۶/۳
۷۲۵/
۵۸/۴
۰۰۱/
براساس نتایج جدول (۴-۱۴) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنیدار بوده. بنابراین مزیتهای تدریس مشارکتی بیش از سطح متوسط است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول (۴-۱۵): توزیع میانگین و انحراف معیار، قوتهای تدریس مشارکتی از نظر اعضاء هیئت علمی برحسب ترتیب اولویت
شماره گویه
میانگین
انحراف معیار
همکاری و تبادل آراء وافکار میان استادان را افزایش میدهد.
۰۴/۴