T20 : ضعف در بخش خدمات برای بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای طبیعی و گردشگری
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
T21 : نبود طرح جامع ارتقاء کیفیت محیطی و سطح ارائه خدمات و توزیع عادلانه آن در عرصه های مختلف شهری
T22 : عدم یکپارچگی در مدیریت آموزش ، مهندسی و اعمال قوانین حملونقل و ترافیک شهری
در انتها نیز خواهشمندم سایر موارد را در زمینه توسعه پیادهمدار شهر نیشابور که در جداول فوق به آن اشاره نشده، بیان فرمایید.
پیوست شماره۳: پرسشنامه QSPM با هدف تعیین میزان اثر هریک از عوامل در رسیدن به راهبردهای ارائه شده برای ارتقاء توسعه پیادهمدار
باسمه تعالی
تاریخ : کد پرسشنامه :
نام پاسخگو : سمت :
کارشناس محترم !
این پرسشنامه با هدف تعیین میزان اثر هریک از عوامل در رسیدن به راهبردهای ارائه شده برای ارتقاء توسعه پیادهمدار، تهیه شده است تا در ادامه بتوان راهبردهای مذکور را اولویتبندی نمود. از اینرو جنابعالی بهعنوان کارشناس و متخصص در زمینه بحث حملونقل و ترافیک انتخاب شدهاید تا نظرتان را در این رابطه بیان فرمایید. قطعا پاسخهای کامل شما ما را در دستیابی به نتایج دقیق کمک خواهد کرد و به همین خاطر از همکاری جنابعالی صمیمانه تشکر میگردد .
باتشکر
توضیحات:
لطفا در هر ستون نمره جذابیت هر عامل برای راهبرد مورد نظر را وارد نمایید.
نمره جذابیت عددی بین ۱-۴ میباشد؛ عدد ۴ به معنای این است که عامل موردنظر بسیار زیاد جذاب است ، عدد ۳ یعنی در حد قابل قبولی جذاب است ، عدد ۲ یعنی تا حدودی جذاب است و عدد ۱ بدین معناست که عامل مذکور جذاب نیست. در مجموع از پاسخ به این سوال است که میزان جذابیت برای هر عامل تعیین میگردد « آیا این عامل در انتخاب راهبرد مذکور اثرگذار است ؟ ».
درنتیجه در این قسمت لازم است که راهبردهای پیشنهادی مطرح گردند که عبارتنداز:
WT1: طراحی محیط بهگونهای که گروه های مختلف اجتماعی ( گروه های سنی، درآمدی، طبقاتی، فرهنگی و نژادی ) را پذیرا بوده و نیازهایشان را پاسخ دهد.
WT2: افزایش نفوذپذیری متناسب با توسعهی متعادل، متوازن و پیادهمحور شهر در بافتهای فرسوده و تاریخی
WT3: تهیه طرحهای بهسازی و زیباسازی محیط پیاده ( بدنهها و سطوح ) و حفظ مقیاس انسانی در طراحیها
WT4: طراحی مناسب کفسازی و متناسب با تردد ایمن گروه های خاص از جمله زنان، کودکان، سالمندان، معلولین و افراد دارای مشکل جسمی-حرکتی بهگونهای که متناسب با اقلیم باشد
WT5: ارتقاء فرهنگ ترافیکی و توان مدیریت حملونقل شهری
WT6: توزیع بهینه خدمات و مبلمان شهری جهت تسهیل در امر پیادهروی و کاهش حجم ترافیک
WT7: افزایش ایمنی افراد پیاده از طریق بهسازی معابر و پیادهروها، تأمین و مکانیابی صحیح مبلمان شهری و جداسازی سواره و پیاده
WT8: ایجاد شبکه پیادهروی ایمن، پیوسته و برخوردار از قابلیتهای مطلوب کارکردی و فضایی
WT9: وحدتبخشی به فضا از طریق یکپارچهسازی بدنهها و سطوح
WT10 : وضع قوانین حمایتی در ارتباط با افزایش توجه به حقوق پیاده در سطوح کلان و خرد
WT11: تدوین برنامهها یا قوانینی که حذف سدمعبرها ( اعم از وسایل، مصالح ساختمانی، موتورسیکلتها و غیره ) و موانع فیزیکی که ایمنی عابرین را به خطر میاندازد، را سبب شود
WT12: نصب علایم و خطکشیهای مناسب، همچنین اتخاذ تدابیری جهت کم شدن سرعت حرکت سواره در نزدیکی محدوده های عبور عرضی افراد پیاده از معبر؛ جهت تأمین ایمنی عابرین ( خصوصا سالمندان و معلولین)
WT13: برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و مسئولین شهری جهت ارتقاء فرهنگ پیادهروی