۲۵
۷۵
۱۰
مدیریت
۳۷٫۵
۶۲٫۵
۰
۱۰۰
میانگین
۴۷٫۵
۴۷٫۲۵
۵
۹۶
۴-۳-۱ : درصد پاسخگویی به سوالات .
همانطوری که در جدول ۴-۷ مشاهده می شود ، کتابخانه ها به ۹۸ % از سوالات مطرح شده مربوط به بخش سازمان و مدیریت پاسخ داده اند. بر طبق جدول کمترین درصد پاسخگویی مربوط به کتابخانه مرکزی و ادبیات و روان شناسی با ۸۰ % می باشد . باقی کتابخانه ها به ۱۰۰ سوالات مطرح شده پاسخ داده اند . به طور کلی در بررسی کتابخانه های مورد نظر ، به ۹۶ % سوالات بخش سازمان و مدیریت پاسخ داده شده است .
۴-۳-۲ : میزان مطابقت کتابخانه های مورد پژوهش با استاندارد سازمان و مدیریت .
بر طبق جدول ۴-۷ ، بیشترین درصد مطابقت ، مربوط به کتابخانه های مرکزی و ادبیات و روان شناسی با ۷۵ درصد مطابقت می باشد . بر همین اساس ، کمترین میزان مطابقت مربوط به کتابخانه الهیات با ۱۰ درصد است . به طور کلی کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، ۴۷٫۵ درصد با استاندارد سازمان و مدیریت مطابقت دارند . در نمودار ۴-۲، درصد مطابقت با استاندارد دوم ، بیان شده است .
نمودار۴-۲، درصد مطابقت کتابخانه های مورد پژوهش با استاندارد دوم ، سازمان و مدیریت.
۴-۴ : استاندارد سوم ، نیروی انسانی .
در پاسخ به پرسش سوم پژوهش “ میزان مطابقت تعداد نیروی انسانی شاغل در کتابخانه های دانشکده های دانشگاه آزاد واحد کرج ، با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران تا چه اندازه است ؟ ” ۶ سوال مطرح شده به صورت زیر بررسی میشود :
۴-۴-۱ : ارزیابی رویکرد کیفی کتابخانه های مورد پژوهش بر اساس استاندارد سوم .
در پاسخ به سوال پانزدهم ، ۳ کتابخانه پاسخ مثبت و ۷ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخ گویی به این پرسش ۱۰۰ % می باشد . بنابراین در ۳۰ % کتابخانه ها تدبیری برای تشویق نیروی کتابداران وجود دارد .
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در پاسخ به سوال شانزدهم ،۶ کتابخانه پاسخ مثبت و ۴ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به این پرسش ۱۰۰ % می باشد . بنابراین در ۶۰ % کتابخانه ها برنامه ریزی و مدیریت و سازماندهی زیر نظر کتابدار متخصص انجام می شود .
در پاسخ به سوال هفدهم ، تمامی کتابخانه های مورد پژوهش پاسخ مثبت داده و هیچ پاسخ منفی ثبت نشده است . درصد پاسخ گویی به این پرسش ۱۰۰ % می باشد . بر همین اساس ، ۱۰۰ % کتابخانه های مورد بررسی ، از دوره ای آموزشی ضمن خدمت استفاده می کنند.
در پاسخ به سوال هجدهم ، ۹ کتابخانه پاسخ مثبت و تنها یک کتابخانه پاسخ منفی داده است . درصد پاسخ گویی به این سوال ۱۰۰ % میباشد . بر این اساس ،۹۰ % کارمندان کتابخانه های مورد پژوهش دارای شرح وظایف روشن و مکتوب هستند.
در پاسخ به سوال نوزدهم ، ۸ کتابخانه پاسخ مثبت و یک کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به این پرسش ۹۰ % میباشد . بنابراین ۸۸٫۸۷ % از رؤسای کتابخانه های مورد پژوهش دارای مدرک کتابداری می باشند .
در پاسخ به سوال بیستم ، ۳ کتابخانه پاسخ مثبت ، ۵ کتابخانه پاسخ منفی را ثبت کرده اند . درصد پاسخ گویی به این پرسش ۸۰ % می باشد . بر همین اساس ، ۳۷٫۵ % از کتابخانه های مورد پژوهش دارای برنامه های مدون و مکتوب برای آشنا کردن کارمندان تازه وارد با نحوه کار هستند.
در پاسخ به سوال بیست و یک و سوال آخر از استاندارد سوم ، ۵ کتابخانه پاسخ مثبت و ۵ کتابخانه پاسخ منفی را ثبت کرده اند . درصد پاسخ گویی به این پرسش ۱۰۰ % می باشد . بر همین مبنا ، در ۵۰ % از کتابخانه ها عملکرد کارکنان کتابخانه مورد ارزیابی قرار می گیرد .
جدول ۴-۸ ؛ توزیغ فراوانی و درصد پاسخگویی کتابخانه های مورد مطالعه در رابطه با استاندارد نیروی انسانی، از نظر کیفی.
نام کتابخانه
درصد پاسخ مثبت
درصد پاسخ منفی
درصد بدون پاسخ
درصد پاسخگویی
۱
مرکزی
۸۵٫۷۱
۰
۱۴٫۲۹