- متوسط هزینه برحسب هر مبادله (تراکنش)
-
-
- متوسط زمان انتظاربرای دریافت کالا
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- گردش موجودی کالا
- هزینه تحقیق و توسعه
- متوسط سن اختراعات ثبت شده
- دفعات اتمام موجودی کالا
- نرخ بکارگیری نیروی کار
- نسبت محصولات جدید به کل محصولات
- بهبود زمان چرخه تامین
- بهبود مستمر
- محصولات و خدمات جدید در حال توسعه
- استفاده مناسب از فضا
- تناوب خرید های برگشت شده
- زمان توقف ماشین آلات
- محصولات جدید معرفی شده
- دوباره کاریها
- درصد ضایعات
فرایند های داخلی سازمان را می توان در چهار منظر گروه بندی کرد :
۱- فرایند های عملیاتی
۲- فرایند های مدیریت مشتری
۳- فرایند های نوآوری
۴- فرایند های قانونی و اجتماعی
فرایند های عملیاتی ، فرایند های اصلی و روزمره ای هستند که سازمان برای تولید محصولات و خدمات فعلی خود و ارائه آنها به مشتریان انجام می دهد . فرایند های عملیاتی را می توان به چهار فرایند مهم تجزیه کرد:
الف) توسعه و حفظ روابط با تامین کنندگان
ب) تولید کالا و خدمات
ج) توزیع و تحویل کالا و خدمات به مشتریان
د) مدیریت ریسک .
فرایند های مدیریت مشتری ارتباط با مشتریان هدف را توسعه و تعمیق می دهد.مجموعه متداول از فرایند های فرعی مدیریت مشتری عبارتند از :
الف) انتخاب مشتریان و بازار هدف : شناسایی مشتریان جذاب برای سازمان ، تعیین ارزش قابل ارائه برای این مشتریان و خلق تصویری از نام تجاری که مشتریان مورد نظر را به محصول یا خدمت شرکت جلب کند.
ب) جذب مشتری : انتقال پیام به بازار ، یافتن مشتری احتمای و تبدیل آن به مشتری قطعی .
ج) حفظ مشتری : تضمین کیفیت ، تامین نیازها و ارتقای رضایتمندی مشتریان.
د) توسعه کسب و کار با مشتریان : شناخت از مشتری ، ارتباط با آنها بالا بردن سهم شرکت از خرید مشتریان هدف
انتخاب مشتری شامل شناسایی گروه هایی می شود که ارزش قابل ارائه شرکت برای آنها مطلوب است. فرایند انتخاب مشتری مجموعه خصوصیات مشتریانی را که مطلوب ترین بخش بازار برای شرکت هستند را تعریف می نماید.
فرایند های نوآوری به محصولات ، فرایند ها و خدمات جدید منجر می شوند و معمولاً شرکت را قادر می سازد در بازار ها و مشتریان نفوذ کند. مدیریت نوآوری شامل چهار مجموعه فرایند است :
۱- شناسایی فرصت های محصولات یا خدمات جدید
۲- مدیریت مجموعه طرح های تحقیق و توسعه
۳- طراحی و ایجاد محصولات / خدمات جدید
۴- عرصه محصولات / خدمات جدید به بازار
طراحی محصول و مدیران ، ایده های جدید را با توسعه ظرفیت ها و توانایی های محصولات و خدمات موجود ، استفاده از فناوری ها یا اکتشافات نوین و یادگیری از پیشنهادات مشتریان خلق می کنند. فرایند موفق طراحی و توسعه ، در نهایت به محصول منجر می شود که کاربردی مطلوب دارد ، در بازار هدفش جذاب است و قابلیت تولید با کیفیت ثابت و با حاشیه سود رضایت بخش دارد.
فرایند های قانونی و اجتماعی به سازمان کمک می کنند به طور مستمر حق فعالیت در کشور ها و جوامعی را که در آنها تولید یا فروش دارند، حفظ نمایند. قوانین ملی و محلی – در مورد محیط زیست، ایمنی و بهداشت کارکنان و استخدام و فعالیت های کارکنان – استانداردهایی را برفعالیت سازمان تحمیل می کنند.شرکت ها عملکرد قانونی و اجتماعی خود را با معیار های اساسی زیر مدیریت و گزارش می کنند:
۱- محیط زیست
۲- ایمنی و بهداشت
۳- فرصت های استخدامی
۴- سرمایه گذاری اجتماعی